Нове на сайті:
“Від інструментів до безпеки”: Тернопіль передав бензопили для ЗСУ Тернопіль: острів чистого повітря чи жертва брудних ігор? Інноваційні “очі” в небі: Тернопіль передав ЗСУ 50 новітніх дронів Найкраща школа в області - не в Тернополі Тернопіль для ЗСУ: Сергій Надал про нову техніку, що рятує захисників У Тернополі хочуть перейменувати відому ще з 18 століття вулицю Тернопіль для ЗСУ: "Бойові пташки" зміцнюють оборону 42-ї окремої механізованої бригади Тернопіль для ЗСУ: нові РЕБи та антидронові рушниці рятують життя бійців 35-го батальйону У Тернополі судитимуть зрадника, який допомагав гауляйтеру Запоріжжя Тарифи на тепло та гарячу воду для населення Тернопільської громади пообіцяли не піднімати На Тернопільщину продовжують прибувати ВПО Передали «тернопільські» РЕБ та антидронову рушницю для 78-го окремого десантно-штурмового полку – Сергій Надал Тернопільські антидронові системи рятують життя наших воїнів Тернопіль для ЗСУ: 6 вересня передали 10 тепловізорів для бійців 55 батальйону Передали 40 FPV-дронів для спецназу поліції – Сергій Надал

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Довести суспільству та владі, що кошти виділені на ремонт та будівництво доріг необхідно використовувати ефективно, взялися громадські активісти. Учасники Тернопільської експертної групи відслідковують на які об’єкти скільки коштів було виділено, та який стан відремонтованих доріг через деякий час. Наразі вони провели моніторинг близько 25 відсотків об’єктів, на які були виділені кошти у 2012-му році. Утім, про результат проведеного моніторингу вони ще не говорить, оскільки хочуть мати загальну картину по всіх об’єктах.

- Є три основні джерела фінансування дорожнього господарства, – пояснює Ярослав Чорнозуб, координатор Тернопільської експертної групи. – Це кошти, які збираються з реєстрації першого транспортного засобу і розподіляються обласною радою за поданням голови ОДА. У 2012 році було приблизно вісім мільйонів гривень розподілено на сесії облради 16 серпня. Друге джерело – субвенції держбюджету, які йдуть безпосередньо на сільські та міські ради. Минулого року ця сума становила приблизно 16 мільйонів гривень. Третє – це державні субвенції місцевим бюджетам на будівництво, ремонт та реконструкцію доріг, які розподіляються і затверджуються головою ОДА. Минуло річ це було близько 15 мільйонів гривень. На усі ці кошти було заплановано зробити понад 70 доріг області. Коли співставити ці суми та кількість об’єктів, які було заплановано зробити у 12-му році, то стає очевидно, що ефективність такої роботи не буде високою, бо коштів мало, а об’єктів багато. Загалом, було затверджено 38 об’єктів по розпорядженню голови ОДА і 34 – затверджені облрадою. За попередньою інформацією, із 34 об’єктів завершені 14, а із 38-ми – тільки два.

Тернопільській експертній групі також вдалося з’ясувати, що на проведення дорожніх робіт Служба автомобільних доріг отримала близько 20 мільйонів гривень, КП «Артбудсервіс» – 6 мільйонів, понад 3 мільйона – Тернопільська міська рада. Інші місцеві ради отримали близько 10 мільйонів. Тобто, загалом замовники робіт отримали близько 40 мільйонів гривень. Крім того, у 2012 році, за словами Ярослава Чорнозуба, на півночі нашої області ряд районів отримали на дороги від Києва приблизно 50 мільйонів. Також близько 50 мільйонів гривень пішло на дороги у Синькові.

- Сорок плюс 50, і плюс 50 – виходить близько 140 мільйонів гривень, – продовжує Ярослав Чорнозуб. – Свого часу по багатьох ЗМІ пройшла інформація, що на Тернопільщині в минулому році у дорожньому господарстві було освоєно 460 мільйонів гривень. – Поки що не зрозуміло нам, а де решта грошей? Ми будемо продовжувати свою роботу, і хочемо з’ясувати цю фінансову частину: де ж та різниця, чи вона існує, чи це не дуже точна інформація, яку надали голові ОДА? Пізніше ми повідомимо чи дістали ті документи, які підтверджують фінансування області на цю суму чи не знайшли. З’ясуємо цю ситуацію.

Є також проблеми із субвенціями з держбюджету, які виділяють на місцеві ради. Як зазначив Ярослав Чорнозуб, близько 55 відсотків коштів, які пішли безпосередньо на ради не були освоєні. Є кілька складових, які не дозволяють радам нормально освоїти ці кошти, але це вже привід для того, щоб держава задумалась чи потрібно застосовувати цей механізм, коли ми просто повертаємо гроші. Адже це великі суми, це більше половини повернених коштів. Учасники Тернопільської експертної групи мають намір також з’ясувати чи це система для держави, чи це безгосподарність, чи просто не правильний вибір об’єктів.

Ольга Попова, Тернопільська Липа

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.