Нове на сайті:
У 3 закладах Тернопільщини можна отримати медичну допомогу в складних неонатальних випадках Обіцяли допомогти "швидко перебігти кордон"... Єгері 68 бригади знищують «тернопільськими» FPV дронами ворожу спецтехніку Бійці 55 батальйону: Дрони від тернопільської міської ради знищують окупантів Два роки бореться з онкологією: молодий військовий з Тернополя Дмитро Линва потребує допомоги У 4 закладах Тернопільщини можна отримати безоплатну медичну допомогу при інфаркті Як врятувати кошенят в Тернополі, де немає жодного притулку для тварин Відомий журналіст про зневагу до Тернопільщини зі сторони Києва 22 дрони-розвідники передали від Тернополя на передову для окремої механізованої бригади сухопутних військ - Сергій Надал Волонтери «Допомоги армії від Тернополя» доправили передачі на фронт нашим захисникам» - Сергій Надал Сергій Надал повіз на фронт вантажний бус для тернопільських артиллеристів У 7 закладах Тернопільщини можна отримати медичну допомогу при пологах Надал поїхав у зону бойових дій та повіз дрони для захисників В Тернопільському ДСНС на одного інспектора-хабарника стало більше Через бажання мати ставок в заказнику тернополянин має проблеми

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Тернопільські соціальні автобуси їздять рідко та не за графіком. Мало не щодня на редакційний телефон телеканалу ІНТБ  надходить безліч скарг від мешканців міста. Здебільшого люди незадоволені громадським транспортом, що курсує в обласному центрі. Зранку в «годину-пік» проштовхнутись у салон маршрутного таксі практично не можливо. А з перевезеннями пільгових категорій – взагалі суцільна халепа, стверджують тернополяни. Чому, щоб доїхати на роботу чи на навчання, міщанам щодня необхідно переживати «транспортне пекло»? Це актуальне питання зацікавило журналістів.

Користуючись письмовою відповіддю на запит депутата міськради щодо графіку руху автобусних маршрутів, які обслуговують мережу міста, команда телевізійників взялась дослідити, чи в Тернополі все в порядку з перевезенням пасажирів. Особливу увагу приділили соціальним автобусам. Вони відрізняються тим, що їх номер зображений на табличці зеленого кольору. Журналістське розслідування проводилось одночасно на трьох різних мікрорайонах.

На зупинку «вулиця Кривоноса» знімальна група телеканалу ІНТБ прийшла о 08:00. В цей час людей там стояло небагато. Але й ті, хто були, «соціальні» маршрутки в Тернополі бачать рідко. Деякі мешканці обласного центру з такими взагалі не стикалися.

Опитування:

Поняття не маю, що це таке. Із зеленими табличками не бачив. Я не їздив. Може не попадав».

«Ні. Соціальних тут – здається... Миру – соціальна... Я точно не знаю. Але я користуюся, бо я пенсіонерка. Як мені якраз підійде маршрут, то я сідаю на нього. Але соціальних тут небагато».

«Соціальні маршрутки? Ну буває деколи. Я тут стою переважно хвилин 5-10, то, може, одну маршрутку побачу, що вона їздить. Більше ні».

«Мало, мало, мало. Я на пенсії. У мене дочка померла, чоловік, – на кладовище, що в Підгородньому, дуже погано добиратися. На Великодні свята і 1 листопада вони ходять, а в такі дні – взагалі погано».

«Я – військовий пенсіонер, маю право на безплатний проїзд, їжджу тролейбусами. А чому не соціальними маршрутками? Тому що мені немає необхідності на роботу добиратися. Соціальні автобуси в Тернополі я бачу, але їх не дуже багато».

Журналісти телеканалу ІНТБ перевірили, чи справді соціальні маршрутки їздять так рідко. Першим ми чекали на 17-й автобус. У відповіді на запит депутата вказувалося, що транспорт мав приїхати на зупинку о 8:04. Але він з’явився на 3 хвилини пізніше. Натомість соціальний автобус №12 випередив «колегу» і замість 08:07 приїхав о 08:04. Найбільше порушив зазначений графік руху 19-й маршрут – його пільговий автобус прибув на «вулицю Кривоноса» на 8 хвилин раніше. І замість того, щоб зачекати необхідні хвилини на зупинці, набрав пасажирів і помчав геть.

А ось із 08:30 до 09:00 на зупинку «вулиця Київська» має приїжджати 3 соціальні автобуси: №№10, 18, 20. Згідно з розкладом, вчасно з цих трьох маршрутів приїхав лише 18-й. Проте сісти у нього змогли не усі – автобус уже прибув «битком набитий» людьми. При цьому водій продовжував набирати пасажирів до такої кількості, що ледь закривалися двері. Як наслідок – соціальним громадським транспортом, який у необмеженій кількості в першу чергу має возити пенсіонерів, не змогла скористатися бабуся.

На зупинку «вулиця Київська» пільговий автобус 10-го маршруту згідно з розкладом має приїжджати о 08:44. Проте ті, хто планував ним скористатись цього ранку, запізнився – соціальна «десятка» чомусь приїхала швидше майже на 5 хвилин.

Журналіст: «Скажіть, будь ласка, котра година?»

Тернополянка: «Зараз, секунду... Без двадцяти дев’ять».

Журналіст: «Чи бачили ви тільки що автобус, який поїхав? Тільки що стояв 10-й».

Тернополянка: «А, так – «десятка». Поїхала».

Із пільговою «двадцяткою» ще цікавіше – вона теж приїхала швидше. Натомість, у час, коли пасажири мали б чекати на соціальний автобус, приїхав звичайний із вартістю проїзду 2 гривні. Більше того, розпізнати пільгову в тій, що приїхала, раніше було важко – таблички були і жовтого, і зеленого кольору. Вартість проїзду не зазначена ні на транспорті, ні всередині нього. Проте, що автобус соціальний, журналісти дізналися лише у водія.

На «Київській» ми також поцікавились у тернополян, чи знають вони про соціальні маршрути, чи користуються ними і чи справді водії беруть необмежену кількість пенсіонерів.

Опитування:

«Беруть постійно і не питають навіть».

«Із зеленою табличкою не видно. Перед виборами, може, «кинуть» якусь табличку, а зараз немає».

«1 гривня 25 копійок. Знаю, їхала. Щоправда, я на роботу їжджу, тому мені 30-ка підходить».

«Соціальний дуже рідко ходить».

«Я ним не їжджу. Але я їх по місту бачу».

«Я його тут практично не бачу. Наприклад, 16-го я не бачу».

О 08:30 на зупинці проспекту Злуки, що біля «Універсаму», натовп людей щодня чималий. Тернополянин пан Іван скаржиться, за посвідченням водії маршруток украй рідко погоджуються везти чоловіка. Навіть у соціальних автобусах він чує відмови. Тим паче, чекати на пільговий транспорт доводиться дуже довго.

Іван, тернополянин: «Чи 22-й чи 20-ка – я не знаю, не пускають. Я Надалу дзвонив. Він пару раз щось там сказав – і я не зрозумів, у чому діло».

Скептику пану Івану журналісти вирішили допомогти та подивитись, чи пустять пільговика у «соціалку». Благо, хоч весна надворі, адже чекали на автобус – близько 20 хвилин. Згодом у супроводі камери та мікрофона допомогли чоловіку безкоштовно скористатися транспортом. Інші тернополяни зайвого часу не мають, тому користуються звичайними маршрутками по 2 гривні.

Тернополянин: «Та він ходить раз у «п’ятирічку», будемо так говорити. І то треба цілий день простояти, щоб сісти у нього. Тому не користуємось, а сідаємо в те, що є, тим і їдемо».

Нагадаємо, основною характеристикою пільгового транспорту є таблички зеленого кольору. Саме це означає, що вартість проїзду в автобусі – 1 гривня 25 копійок, і перевозити водій зобов’язаний необмежену кількість пільговиків. Тому, якщо вартість проїзду не зазначена і є зелені таблички, навіть якщо вони поряд із табличками іншого кольору, пасажирам варто звертати на це увагу водія. Лише так ви зможете економити власні кошти чи скористатись своїм правом на безкоштовний проїзд. Сподіваємося, що наш матеріал допоможе міській владі впорядкувати та навести лад у транспортній мережі міста.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.