Нове на сайті:
Обіцяли допомогти "швидко перебігти кордон"... Єгері 68 бригади знищують «тернопільськими» FPV дронами ворожу спецтехніку Бійці 55 батальйону: Дрони від тернопільської міської ради знищують окупантів Два роки бореться з онкологією: молодий військовий з Тернополя Дмитро Линва потребує допомоги У 4 закладах Тернопільщини можна отримати безоплатну медичну допомогу при інфаркті Як врятувати кошенят в Тернополі, де немає жодного притулку для тварин Відомий журналіст про зневагу до Тернопільщини зі сторони Києва 22 дрони-розвідники передали від Тернополя на передову для окремої механізованої бригади сухопутних військ - Сергій Надал Волонтери «Допомоги армії від Тернополя» доправили передачі на фронт нашим захисникам» - Сергій Надал Сергій Надал повіз на фронт вантажний бус для тернопільських артиллеристів У 7 закладах Тернопільщини можна отримати медичну допомогу при пологах Надал поїхав у зону бойових дій та повіз дрони для захисників В Тернопільському ДСНС на одного інспектора-хабарника стало більше Через бажання мати ставок в заказнику тернополянин має проблеми В Тернополі справу ще одного "перевізника" передали до суду

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Ремонт вулиці Гайової, який тернопільським губернатором був покладений на Службу автомобільних доріг в Тернопільській області, триває понад два роки. За кошти з держбюджету наразі половину дороги відремонтовано – від моста до заготзерна, ремонт іншої частини "заморозили" – на ділянці від КХП до вулиці Острозького. На неї з серпня минулого року нога будівельника не ступала. А все «завдяки» івано-франківській фірмі «Укртрансжилбуд», яка невідомо яким чином отримала замовлення на ремонт дороги в Тернополі і, не справившись з роботою, накивала п’ятами.

За івано-франківською фірмою «стоїть» заступник губернатора

Історія вулиці Гайової має давні коріння. Останніх 10-15 років усі тільки й говорили, що дану дорогу потрібно капітально відремонтувати, бо вона для міста має стратегічне значення. Багато хто обіцяв її зробити, створювались робочі групи, визначався її кошторис, але далі слів справа не ставала. У міській казні коштів не було, підприємці, які на цій вулиці вели бізнес, «скидатися» на ремонт не хотіли, а на рівні держави ніхто цього питання пролобіювати не міг, відповідно жителі і бізнес залишалися один на один зі своїми проблемами.

Але в 2011 році власником розважального комплексу «Алігатор» став один відомий бізнесмен всеукраїнського штибу, якому вдалося знайти порозуміння у «верхах» та вибити перший транш грошей у сумі понад 6 млн. грн. на ремонт першої черги Гайової – від вулиці Острозького до залізничного моста. Розпорядженням голови ТОДА у липні 2011 року замовником робіт по ремонту стає Служба автомобільних доріг у Тернопільській області. Натомість реальні роботи розпочалися тільки у жовтні.

– Як балансоутримувач, Тернопільська міська рада лише 30 жовтня 2011 року представила нам проектно-кошторисну документацію на ремонт першої черги дороги на вул. Гайовій. Оскільки часу було обмаль, тендер провели з одним учасником. Ним виявилась івано-франківська фірма «Укртрансжилбуд». Тоді, в 2011 році, до них жодних питань не було. Вони оперативно освоїли 2,7 млн. грн., встановивши всі комунікації, хоча це було зробити не просто, адже робіт було багато, а проект – не досконалий, – зазначив заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській областіБогдан Юлик.

Залишається незрозумілим, як потрапила на Тернопільщину нікому не відома фірма та ще й з Івано-Франківська, і чому тернопільські дорожники не виявили бажання працювати в рідному місті? Офіційно цієї інформації ніхто не говорить, але без диктофона знаючі люди кивають у бік «білого» дому, називаючи лобістом франківської фірми одного з заступників губернатора, наводячи паралелі його плідної роботи на останніх парламентських виборах із власником «Алігатора».

У 2011 році передбачені субвенцією 6 млн. грн. освоєно не було, відповідно значна частина цієї суми повернулася в держбюджет.

Далі, у червні 2012 року, на область знову прийшла субвенція, і серед об’єктів, на які спрямовували гроші, була і до болю знайома Гайова. Щоправда, сума надійшла дещо менша – 4,337 млн. грн. Процедура з замовником і підрядником знову повторилася. Валентин Хоптян замовником визначив Службу автомобільних доріг, а та генпідрядником обрала вищезгадану франківську фірму.

– Ми як замовник, маючи на руках проектно-кошторисну документацію, враховуючи, що роботи потрібно було виконати терміново, тим більше, що було багато скарг, плюс місто обіцяло для повного завершення капітального ремонту дороги на вулиці Гайовій на початку осені виділити ще 4 млн. грн., провели тендер з одним учасником. Ним була та ж івано-франківська фірма. Питань до неї не виникало, адже в 2011 році вона гарно спрацювала, – зазначив Богдан Юлик.

Так, 27 червня 2012 року в результаті проведених торгів із корпорацією «Укртрансжилбуд» укладено новий договір з капітального ремонту вул. Гайової.

Інженера та замдиректора підозрюють у злочинній змові

Разом з тим, Служба автомобільних доріг чомусь не врахувала (свідомо чи ні, це вже інше питання) результатів ревізії Держфінінспекції.

– Під час ревізії представниками замовника, генпідрядника у присутності працівників Держфінінспекції проведено контрольні обміри фактично виконаних робіт по капітальному ремонту вул. Гайової (1-а черга), якими встановлено завищення обсягів робіт на загальну суму 97927,70 грн. внаслідок відображення в актах виконаних робіт за грудень 2011 року більшої кількості щебеню, ніж фактично було у наявності. Крім того, проведеною зустрічною звіркою в субпідрядника (ТзОВ «Газ-Пласт-Буд») встановлено завищення вартості ремонтно-будівельних робіт на загальну суму 46074,15 грн., – повідомили «Номер один» у ДФІ в Тернопільській області.

Щодо даного факту за матеріалами відділу боротьби зі злочинами в бюджетній сфері та захисту бюджетних коштів УДСБЕЗ УМВС України в Тернопільській області прокуратурою м. Тернополя в Єдиний реєстр досудових розслідувань внесено відомості про відкриття кримінальних проваджень за фактом зловживання службовим становищем під час освоєння бюджетних коштів. У скоєнні вказаних правопорушень підозрюютьсяпровідний інженер відділу якості та технагляду Служби автомобільних доріг у Тернопільській області та заступник директора корпорації «Укртрансжилбуд».

– Проведеними оперативно-розшуковими заходами встановлено, що, відповідно до актів приймання виконаних підрядних робіт за листопад 2011 – січень 2012 рр., підписаних провідним  інженером відділу якості та технагляду Служби автомобільних доріг у Тернопільській області, вартість виконаних робіт по проведенню капітального ремонту вулиці Гайової склала 2 млн. 230 тис. грн. Тобто кошти, згідно з актами виконаних робіт, освоєно у повному обсязі. За результатами контрольних обмірів фактично виконаних обсягів робіт на вказаному об’єкті встановлено факт завищення вартості виконаних робіт на суму 97 927 грн. Таким чином, провідний інженер відділу якості та технагляду Служби автомобільних доріг у Тернопільській області, вступивши у злочинну змову із заступником директора корпорації «Укртрансжилбуд», провівши попередньо перевірку об’ємів та правильності застосування розцінок за виконані роботи, достовірно знаючи, що в актах приймання виконаних підрядних робіт обсяги виконаних робіт завищено, свідомо підписав завідомо недостовірні акти, в результаті чого підрядній організації безпідставно перераховано кошти в сумі 97 927 грн., чим державному бюджету завдано збитків на вказану суму, – повідомили в обласному управлінні по боротьбі з економічною злочинністю.

Підтвердили цей факт і впрес-службі прокуратури в Тернопільській області: «Прокуратурою області здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, відкритому стосовно службових осіб однієї з дорожніх організацій та Служби автомобільних доріг в області за ч.1 ст. 364-1, ч.1 ст.366 та ч.1 ст.367 КК України (зловживання владою або службовим становищем, службове підроблення та службова недбалість)».

Тернопільські будівельники втерли носа зайдам

Вже з часом самі представники Служби автомобільних доріг розчарувались у своєму генпідряднику. До цього підштовхували і чиновники Тернопільської міської ради, які неодноразово зверталися до виконавця з проханням прискорити ремонтні роботи на даній вулиці, але жодних кроків назустріч не було. Більше того, про загрозу пошкодження існуючих мереж водопроводу та каналізації у своїх листах до начальника обласної Служби автомобільних доріг повідомляли водоканалівці, а управління ЖКГ попереджало про можливе виникнення надзвичайних ситуацій.

Враховуючи усі звернення та повне ігнорування міської ради виконавцем, розпорядженням міського голови була створена комісія, яка обстежила уже відремонтовану ділянку на Гайовій. Висновок комісії: роботи виконані з численними порушеннями та зловживаннями. Зокрема, виконавець робіт порушив будівельні норми і правила, вимоги проектно-кошторисної документації та технології виконання робіт – бордюри не відповідають вказаному в проекті типу і розмірам та встановлені на бетон низької якості, щебінь не тієї фракції тощо.

– У межах своєї компетенції ми попереджали керівництво «Укртрансжилбуду», але вони нас ігнорували. Був закріплений інженер, який слідкував за виконанням робіт, але що з того. Франківці свідомо йшли на порушення, адже генпідрядник поставив виконробом фактично дитину, якій 22 роки, яка не вела у своєму житті жодного будівельного об’єкта і яка абсолютно не орієнтується в будівництві, натомість директора «Укртрансжилбуду» я особисто не бачив жодного разу, також він ігнорував запрошення на наради профільного заступника міського голови Владислава Стемковського, – зазначив начальник відділу технагляду Тернопільської міської ради Олег Вітик.

Тоді вже у Службі автомобільних доріг зрозуміли, що «Укртрансжилбуд» не справиться з покладеною на нього роботою.

– Об’єкт вчасно здано не було (строки виконання робіт згідно з умовами договору обумовлювалися до кінця липня 2012 року), відповідно будь-які розрахунки з генпідрядником не проводилися. У зв’язку з вищеперерахованим, Службою автомобільних доріг у жовтні минулого року розірвано договір з івано-франківською фірмою. Проведено новий тендер, де переможцем стала тернопільська фірма «Технобудцентр», яка повністю освоїла гроші. На початку осені було видно, що додаткових 4 млн. грн. від міської ради не буде, ілюзіями себе не тішили, що зможемо зробити всю протяжність першої черги, відповідно прийняли альтернативне рішення. А саме: зробити повністю одну її частину – від залізничного моста до заготзерна. Що у кінцевому результаті і сталося, – зазначив Богдан Юлик.

На сьогодні, як додав пан Юлик, Служба автомобільних доріг подала івано-франківську фірму до суду для нарахування пені за те, що вони затримали строк виконання робіт. А ще Богдан Юлик зазначив, що станом на 1 січня 2013 року Служба автомобільних доріг жодного відношення до дороги на вулиці Гайовій не має, бо… вона була замовником у межах лише 2012 року.

Між тим, міський голова Тернополя Сергій Надал неодноразово повторював, що питання про те, чому інша частина дороги на Гайовій не зроблена, треба ставити до замовника, яким у даному випадку виступила обласна Служба автомобільних доріг, яка організовувала тендери, наймала виконавців робіт. «Хто наймав цю фірму і за які заслуги, мають розібратися компетентні органи», – заявив Сергій Віталійович.

У червні-липні на Гайовій буде «квітка»

Поки різні гілки влади кивали в бік один одного, хто має завершити ремонтні роботи на вулиці Гайовій, мешканці навколишніх будинків та підприємці, які там ведуть бізнес, із ще більшою силою проявляють своє незадоволення. Від безвиході тернопільська міська влада вирішила доробити Гайову власним коштом, адже чекати, поки знову надійдуть кошти з держбюджету, і невідомо, як ними розпорядилася б Служба автомобільних доріг, вже не сила.

– Протягом двох років Служба автомобільних доріг в Тернопільській області не могла належним чином відремонтувати цю ділянку. А це магістраль обласного значення і по ній рухаються кілька сотень автомобілів, не кажучи вже про тернополян та підприємців, які фактично не можуть здійснювати своєї діяльності через жахливий стан дороги. Враховуючи те, що замовник робіт не може їх виконати, ми готові відремонтувати дану вулицю силами міськради. Для цього кошти будуть виділені з міського бюджету, – зазначив Сергій Надал.

На сьогодні, як повідомив «Номер один» начальник відділу технагляду Олег Вітик, є відповідне рішення виконкому щодо завершення ремонту вулиці Гайової.

– Місто виготовило нову проектно-кошторисну документацію. Її вже погодили і вона пішла на експертизу. Вартість цієї ділянки на завершенні вийшла майже 5 млн. грн. Сподіваюся, через тиждень оголосимо торги. Як тільки пройдуть торги, а підготовчі роботи займають зазвичай до двох місяців, у травні почнемо основні роботи і за місяць-півтора першу чергу дороги на вулиці Гайовій буде завершено, – оптимістично повідомив Олег Вітик.

Разом з тим, пан Олег розповів, що новим виконавцям доведеться робити подвійну роботу, бо івано-франківська фірма своїми невмілими діями більше нашкодила, аніж зробила. Тепер, щоб почати роботи, необхідно все зруйнувати – вибрати щебінь, зняти бордюри та встеляти все заново. Але що поробиш, такі наші сьогоднішні реалії, коли можливість додатково заробити є вищою від якості цієї самої роботи…

"Номер один"

               вулиця гайова, тернопіль, ремонт, Тернопільський тиждень               

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.