Якими будуть деякі нюанси та аспекти парламентських виборів 2012-го на Тернопільщині?

Це спробували проаналізувати наші колеги з «Погляду»

Вибори починаються тоді, коли закінчуються попередні. Готуючись до парламентських виборів у 2012 році – хтось вже розпочав активно «піаритись», хтось – поки вичікує. Втім, ранній старт не означає перемоги. Ми проаналізуємо, хто може отримати перемогу у цій битві політтехноголів і великих грошей, та назвемо імовірні варіанти розвитку подій.

Окрім партійних списків, на Тернопільщині пройдуть до парламенту кандидати по мажоритарних округах. Очікують, що Тернопільщина буде поділена на 5 округів за стандартною схемою: Північ, Південь, Захід, Схід, та місто Тернопіль.

Картина виходить досить цікава, адже «регіонали» можуть змагатися з «регіоналами», а дехто – ділитиме прес-сектетарів і технологів. У цій публікації мова йтиме про саме місто Тернопіль.

Як стало відомо Погляду, директор підприємства «Агропродсервіс»Іван Чайківський (кампанію якого буде вести регіонал Петро Гоч) буде конкурувати з сином Михайла Цимбалюка. Хоча, очевидно, сили будуть нерівні, зважаючи на відносно необмежений бюджет кампанії Віталія Цимбалюка, сума якої може скласти цифру з сімома нулями. Так, цілком можливо, що з молодшим Цимбалюком працюватиме відомий український політолог  Кость Бондаренко. Зрозуміло, що з такою «важкою артилерією» буде важко змагатись «свинному магнату».

Директор пивзаводу «Опілля» Ярослав Джоджик, який вже багато років не виходить з лав УНП, і встиг добре звикнути до м’якого парламентського крісла, також робить ставки на місто. Можливо, розраховує, що йому у нелегкій боротьбі допоможе власний телеканал TV4, особисті ресурси і пиво, тобто, гроші від нього.

Ще один «кандидат» – власник телеканалу Роман Заставний. Не так давно політик перебіг до «Фронту змін», можливо розраховуючи, що зелений колір викличе більше симпатії у тернополян. Зараз активно використовує власний ресурс, телеканал ІНТБ, для самопіару, та для того, щоб «помочити» опонентів. Весь інший бізнес він давно продав (виїхати на яйцях до Верховної ради, як це колись сталось з мерським кріслом, не вийде), отже черпати гроші на кампанію нема особливо звідки. Кампанію Заставного вестиме «вірний слуга» Олег Удич, та «колеги по цеху» брати Юрики.

Олексій Кайда, який останнім часом «продається» журналістам, полум’яно виступає в радіоефірах, бере участь в прес-конференціях та обговореннях, розраховує потрапити до Верховної ради завдяки нерідному Тернополю. Політику навряд чи будуть допомагати знані політтехнологи. Найімовірніше, цим буде займатись обласна організація партії та її прес-секретар Марія Карчевич. Що з того вийде  буде зрозуміло згодом, втім, як встигли зрозуміти журналісти, Кайда має від такої команди більше шкоди, ніж користі.

«Кислотний політик» Юрій Чижмарь активно піариться вже кілька місяців. Його обличчя красується на бігбордах, преса – рясніє коментарями політика. Невідомо, чому Юрій Чижмарь розраховує, що Тернопілля його підтримає більше, ніж рідне Закарпаття.  Політик розказує хвилюючі речі, про сповіді, про зміни в житті,  про те, як сумнозвісний випадок з кислотою змінив його, таким чином, спрямовуючи скандал у вигідне русло. Очевидно, що Чижмарь почав бити на жалість, і таким чином, розраховує отримати прихильність жіночої половини електорату. Масла у вогонь передвиборчої боротьби додає те, що своїх «піарщиків» він ділить з конкурентом – будівельником Василем Лилом. Так, вже зараз із Чижмарем на Тернопільщині працюють люди з команди Лила і Тарашевського.

Василь Лилотакож, імовірно, «ітиме» від Тернополя. Залишається сподіватись, що на цей раз політику сформують вдалу стратегію. Так, деякі політтехнологи вважають, що Лило не дотягнув на «мерських» виборах через неправильно вибраний архетип (серйозного будівельника зробили ледь не клоуном, розмістивши поряд з ним на плакатах мультяшних героїв).

Петро Ландяк, ще одна імовірна кандидатура від Тернополя. Кампанію політика вестиме колега по цеху «Громадянській позиції» – Вадим Перець. Політик часто нагадує про себе розсилками СМС, з різноманітними привітаннями. Втім, його кандидатура не користується особливою популярністю в тернополян, а Перець, навряд чи зможе зробити чудо і підняти рейтинг колеги.

Юрій Олійник. Кампанія чого чоловіка однозначно буде відрізнятися від всіх інших. Найбільшого «християнина» Тернополя давно охрестили «гімнорозкидачем», оскільки саме таку функцію на нього покладають. Під час виборчої кампанії чоловік не буде відходити віж вже звичної манери і щедро поливатиме брудом потрібних кандидатів. Очікується, що Юрій Олійник стане технічним кандидатом від Партії регіонів.