І щоб зустрітися з “вельмишановним” градоначальником, виявляється, необхідно дотриматися цілої процедури...

Відомо, що приступивши до виконання обовязків міського голови Тернополя у 2010 році Сергій Надал не вельми охоче проводив зустрічі з пересічними мешканцями міста. І ТТ про це доволі часто інформував, зокрема, для прикладу, в статтях Міський голова знову проігнорував тернополян!, Сергій Надал відмовився приймати тернополян віч-на-віч? та Чому Сергій Надал боїться поговорити з людиною, яка чесно виграла зустріч з ним?

Згодом, мер Тернополя навіть відмовився від започаткованої ним же “традиції” пити каву з представниками ЗМІ, які були чи не єдиною можливістю для журналістів отримати інформацію з так би мовити перших рук. Схоже, пан Надал все ж переглянув своє відношення до “електорату” і, якщо вірити нашим колегам, відважився все ж хоча б якщо не допомогти, то вислухати пересічних тернополян.

alt

Як пише  «Погляд»,  зустрічі влади з простими громадянами — традиція давня і, безумовно, є характерною ознакою демократичної влади. У нашій мерії цього принципу також дотримуються. Міський голова та його підлеглі регулярно зустрічаються з громадянами та вислуховують їхні проблеми.

Щоб взяти участь в такому заході, потрібно зареєструватися у кабінеті №11, що знаходиться в будівлі напроти міської ради, і дочекатися відповідного дня та своєї черги.

Мені пощастило бути присутньою на прийомі громадян пана Сергія Надала. Відбувався цей захід у післяобідню пору. Людей зібралося чимало. Всі вони тіснилися в коридорі перед кабінетом, де відбувався прийом, і гаряче обговорювали свої проблеми та сперечалися.

Варто зазначити, що напередодні прийому чиновники формують список осіб, які зможуть поспілкуватися з мером, повідомляють їх про це і вже в день зустрічі почергово викликають.

Цього разу на аудієнцію з Сергієм Надалом чекало 16 людей. Хоча, якщо точніше, було 16 заяв, адже одну проблему могло представляти кілька людей. Серед прохаючи було багато пенсіонерів та людей старшого віку.

«Про що найчастіше просили?», — запитаєте ви. Якщо узагальнити, то найбільше проблем стосувалося житлово-комунального господарства — стану доріг, будинків, квартир і т.д. Склалося враження, що найбільше проблем на Східному масиві. Особливо на вулиці Лесі Українки.

Щодо ремонту доріг, то міський голова брав до уваги прохання, але просив і самих людей, які користуються даною дорогою, фінансово докластися до її ремонту. Наприклад представники гаражного кооперативу, що на вул. Лесі Українки звернулися з проханням відремонтувати відрізок дороги, який веде до них. Нею користується 11 організацій та є 1200 гаражів. Тому пан Сергій запропонував, щоб усі вони хоча б частково виділили кошти на ремонт дороги. А міська рада надасть техніку.

Звичайно, були і дуже цікаві прохання. Підприємець, який катає дітей на конях взимку, просив дозволу займатися цим влітку. Виявляється, досі він не міг це робити, хоча, як з’ясував Сергій Віталійович, немає жодних причин влітку забороняти цю діяльність.

Тернополянин просив виділити йому 10 соток землі, які належать йому згідно з Конституцією. Ось так пану Надалу довелося відбуватись за обіцянки його минулих суперників у боротьбі за крісло мера.

Один культурний діяч нашого міста просив міського голову активізувати боротьбу проти графіті та зробити так, щоб музика на концертах лунала не так гучно.

Підприємець запропонував виділити йому у центрі міста горище з продірявленим дахом. Покрівлю він зобов’язався відремонтувати і обладнати на цьому горищі офіс. Навзамін пообіцяв доставити у одну з лікарень міста медичне обладнання вартістю 120 тисяч гривень.

Кілька хворих просили грошову допомогу на лікування. Самотній чоловік з обмеженими можливостями звернувся через поломку колонки.

Майже всі питання Сергій Віталійович починав вирішувати відразу ж — звертався до відповідальних за відповідні сфери, розглядав варіанти виходу з тої чи іншої ситуації. Тому жодна заява не залишалася без вирішення або ж зроблених кроків для цього.

Особливо складно було із вирішенням квартирного питання. Адже у черзі на житло стоїть кілька тисяч тернополян. І тут нічого не вдієш. Пані Надія все життя працює у комунальній сфері. Свого часу їй та ще одній сім`ї виділили чотирикімнатну квартиру. Тепер двом сім’ям тісно у цій квартирі. Вона звернулася до міського голови з проханням покращити її житлові умови. У черзі на отримання житла вона 3878-ма, тому допомогти їй сьогодні надзвичайно складно. Адже міська рада немає вільного житла.

Дуже часто люди приходять з проблемою, яку самі як слід не дослідили. Тоді мер виступає радше радником, аніж чиновником і терпляче вислуховує всі деталі.

Пан Андрій після розлучення поселився у підвалі власного будинку. У своїй майстерні він зробив ремонт і обладнав кімнату. Сьогодні його виселяють звідти і звинувачують у руйнуванні несучих стін. Чоловік не згіден з цим. Оскільки будинок обслуговує ОСББ, тому лише мешканці будинку можуть дозволити пану Андрію надалі проживати у цьому підвалі.

Не можу сказати, що всі виходили з кабінету задоволені. Одні дякували. Інші були обурені. Але можу сказати напевне — вислухали усіх. Протягом двох з половиною годин (а це на пів години більше, аніж передбачалося) Сергій Надал спілкувався з жителями Тернополя і займався вирішенням їхніх проблем. Ми запитали в Сергія Віталійовича, чи допомагають такі зустрічі в роботі та як йому вдається зберігати спокій та рівновагу під час доволі напруженого спілкування з тернополянами:

Коментар:

Звичайно ж допомагають. Спілкування з тернополянами не обмежується лише прийомом громадян. Крім цього є що недільні радіоефіри, гарячі лінії, об’їзди дворів, зустріч з громадськими організаціями та колективами на яких можна почути думку тернополян та дізнатись про їхні проблеми. Спокій вдається зберігати лише зовні, а так, переймаюсь проблемою, з якою приходять люди. У вирі емоцій та потоку інформації потрібно приймати ефективні рішення. Людей не цікавлять причини проблем, недостатнє фінансування чи якісь правові обмеження, їм потрібне готове рішення, конкретна допомога. Тому кожне звернення попередньо вивчається і на прийомі присутні начальники профільних управлінь та відділів, щоб максимально ефективно допомогти тим, хто цю допомогу потребує.

          alt