Арифметика пасажирських перевезень - наша версія.

Так вже склалося, що за останніх півроку місто Тернопіль постійно лихоманить. Люди обурюються непрофесійними діями влади, яка не може подолати елементарні труднощі, вирішити завдання, які перед нею ставить суспільство.

Достатньо пригадати скандали в освітянській галузі, повний провал в роботі житлово-комунальної системи, неспроможність вирішити проблему несанкціонованої торгівлі попри гучні заяви про це, тощо.

Факти про популізм діючої влади

Коли влада нарешті провела конкурс серед перевізників та частково змінила маршрути громадського транспорту, тернополяни сприйняли це як реально зроблену справу, і вже можна забути про страйк автобусників, а всім пільговим категоріям, відповідно до виборчої обіцянки міського голови Сергія Надала, забезпечено безкоштовний проїзд, як цього вимагає Конституція України.

Насправді цього не сталося. Кількість автобусів зменшилась, а від пільговиків водії продовжували вимагати гроші. Було навіть скасовано норму про безкоштовне перевезення одночасно до 5 осіб з пільгових категорій. Проте такі правила гри були актуальними лише два (!!!) дні. Що ж виявилось насправді? Спробуємо порахувати це математично.

Попередніх 5 років в Тернополі на маршрутній мережі працювало 240 автобусів, які безоплатно перевозили до 5 пільговиків. Таким чином, одночасно 1200 осіб, які мають право на безкоштовний проїзд, цим правом користалися.

Міська влада під керівництвом Сергія Надала натомість запровадила лише 21 соціальний автобус, в якому всі пільговики можуть їздити безкоштовно. Для того, щоб всі 1200 осіб і надалі користалися своїм правом безкоштовного проїзду, щоб вони могли вміститися в запропоновані владою 21 автобус, їм необхідно їздити по 57 (!!!) осіб одночасно в одному салоні. І це без урахування платного пасажира. 

Частина людей з 7-ми пільгових категорій мала право на безоплатний проїзд і у решті автобусах, яких за результатом нового конкурсу, стало лише 200. Чому в перелік «обраних» пільговиків не потрапили інваліди і чи користуються реально громадським транспортом ветерани війни – питання швидше риторичне.

Ще один сюрприз від свободівців отримали школярі, пільгове перевезення яких не передбачено договором, що затверджений рішенням виконавчого комітету.

А тепер розрахунки

Коли влада позбавила безкоштовного проїзду пільговиків, перевізник збагатилися на 24 тисячі гривень за один день (1200 осіб одночасно стали платити по 2 гривні за проїзд, а автобуси зробили щонайменше 10 кругів). Навіть  страшно уявити, яка сума збагачення була би за результатом такої роботи в рік. А конкурс оголошений на 5 років!!!

Найцікавіше, що міський голова Сергій Надал розробив цю схему, наперед знаючи, що вона буде мінятися. Йому важливо показати поганих підлеглих (яких, до речі, він і призначив на роботу), а самому зіграти роль Володимира Путіна, з яким росіяни ототожнюють вирішення проблеми. Так, ні для кого непомітно, в Тернополі під керівництвом патріотичної «Свободи» реалізовують задля збереження іміджу російські технологічні схеми.

До речі, комунальне підприємство міської ради «Міськавтотранс» має близько 35% ринку пасажирських перевезень, але з 71 автобусу лише 7 курсують як соціальні. Для порівняння: інше комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» у всіх тролейбусах возить всіх пільговиків абсолютно безкоштовно, виконуючи тим самим соціальне замовлення на такий вид послуг.

 Щодо вартості проїзду, то за попередні 4 роки тариф на проїзд зріс лише один раз з 1,25 до 1,5 грн. що становить 20 відсотків. А лише за півроку роботи нова влада збільшила вартість перевезення на понад 30 відсотків. Між іншим, якщо в соціальних автобусах квиток коштує 1,25 грн. на фоні 2 гривень у маршрутному таксі, то виникає логічне запитання, чи не отримують перевізники надприбутків з звичайних автобусів або звідки компенсовується проїзд пільговиків у соціальних. 

Дежав’ю

Міський голова Сергій Надал, який не лише не може виконати свою передвиборчу обіцянку та забезпечити необмежений безкоштовний проїзд усім без виключення пільговикам, але і не має сміливості про це чесно сказати, наважився на хитрість. Як вихід з ситуації, він запропонував реалізувати схему … свого попередника Романа Заставного. Але кількість пільговиків, які одночасно можуть безкоштовно їхати в громадському транспорті, збільшив на 1 особу.

Все це нагадує знамениту байку, коли чоловікові, що скаржився на тісну хату, порадили тиждень пожити в цьому помешканні разом з домашніми тваринами. І коли через 7 днів він вивів їх з свого житла, воно здалось йому значно просторішим.

 

Може і нас, тернополян, так дурять?..Повторимося, це наша думка і наш аналіз ситуації… Якщо міськрада на чолі з паном Надалом захоче спростувати вищенаведені факти або подати своє бачення ситуації, ми відкриті до їхнього бачення цієї теми…

«ТТ»