11 липня у Тернополі відбулася позачергова сесія міської ради, на якій депутати підтримали рішення про перейменування вулиць, що містили російське або радянське походження.

Як зазначає міський голова Сергій Надал, перейменування вулиць пройшло відповідну процедуру. Зокрема, спеціальна комісія опрацьовувала назви вулиць, які необхідно перейменувати, а тернополяни, водночас, пропонували варіанти нових назв.

Загалом жителі Тернополя подали майже 2800 варіантів назв вулиць. Після цього тривало громадське обговорення, яке завершилося 30 червня.

За результатами обговорень, враховуючи звернення мешканців, депутати підтримали рішення про перейменування вулиць у м.Тернопіль Тернопільської міської територіальної громади:

Враховуючи пропозиції філологів, істориків та краєзнавців, внесено також технічні зміни у діючі назви вулиць м. Тернополя:

У назві вулиці села Городище Тернопільської міської територіальної громади:

 

Також назву парку «Топільче» у Тернополі змінено на парк «Сопільче», а теплохід «Герой Танцоров» стане теплоходом, названим на честь засновника міста - «Ян Амор Тарновський»

У зв’язку з перейменуванням вулиць у тернополян виникає чимало запитань, які документи необхідно буде змінювати. Отож, надаємо відповіді на найпоширеніші запитання.

Переоформляти документи на житло чи землю не потрібно

Державна реєстрація права власності на нерухоме майно при перейменуванні вулиць здійснюється виключно у випадку, якщо власником ще не зареєстровано майно у державному реєстрі речових прав. Якщо право власності на об’єкт нерухомого майна вже внесено у державний реєстр прав, то зміни не вносяться.

Тобто, якщо ви лише оформлюєте договір купівлі-продажу, чи проводите інші дії з переоформлення житла, чи земельної ділянки, то оформлення буде відбуватися одразу на нову адресу. Якщо у вас є діючі документи (право власності) на нерухомість, то переоформляти такі  документи не потрібно.

Вносити зміни у прописку (реєстрацію місця проживання) не потрібно

Відповідно до Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» який набрав чинності 1 грудня 2021 року, у разі зміни назви вулиць внесення змін у паспорт громадянина України у вигляді проставлення нового штампу не вимагаються. Відтак, тернополянам, які зареєстровані на відповідних вулицях, не потрібно звертатись за додатковими послугами чи довідками.

При цьому відповідні зміни в документах тернополян, що свідчать про реєстрацію місця проживання, будуть вноситись в поточному порядку в разі зміни реєстрації місця проживання чи необхідності отримання витягу з реєстру Тернопільської міської територіальної громади.

За зверненням особи, посадова особа органу реєстрації в день звернення особи або її законного представника, видає витяг з реєстру територіальної громади з відповідними змінами. Витяг також можна сформувати через Єдиний портал державних послуг Дія.

Витяг повинен містити унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який формується автоматично. Витяги з реєстру територіальної громади, отримані в електронній або паперовій формі, мають однакову юридичну силу.

Також відповідні управління міської ради, які здійснюють ведення відповідного обліку зареєстрованих самостійно внесуть зміни у власні реєстри. Відтак, усі структурні підрозділи, які надають адміністративні послуги через ЦНАП та використовують у роботі інформацію про реєстрацію і надалі самостійно отримуватимуть необхідну інформацію із змінами.

Юридичним особам, ФОПам та громадським організаціям потрібно внести зміни до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (при цьому не встановлений граничний термін внесення таких змін)

Перейменування вулиць місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи-підприємця є зміною їх місцезнаходження, що передбачає необхідність внесення відповідних змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі та підлягає державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Якщо адреса фігурує в установчих документах, до них теж доведеться внести зміни. У такому разі юридичним особам разом із заявою необхідно подати протокол/рішення загальних зборів учасників (або іншого уповноваженого органу управління), а також нову редакцію установчих документів (підписи на цих документах мають бути нотаріально посвідчені).

Увага!