Жителі тернопільського краю щодня потрапляють на шахрайський гачок аферистів. Краяни нехтують правилами безпеки, та, як наслідок, втрачають власні заощадження.

За 14 червня з електронних гаманців краян зникла чимала сума – понад десять тисяч гривень. Схема аферистів вже відома: лунає дзвінок, невідомий представляється працівником фінустанови. Чоловік спершу входить в довіру, потім повідомляє, що електронний гаманець власника заблоковано. Як показує практика, всі заявники, не задумуючись, розповідають псевдопрацівнику всю особисту інформацію, яку необхідно для трансакції.

Згодом, коли приходить смс-повідомлення про успішне зняття готівки, жителі області розуміють, що стали черговими жертвами аферистів. Так, з рахунку тернополянки зникло 7074 гривень, а з електронного гаманця жительки Бучацького району 3742 гривень. За допомогою краяни звернулись до поліції.

За фактами шахрайства відкрито кримінальні провадження відповідно до частини 1 статті 190 ККУ. Санкція статті передбачає штраф до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк до двохсот сорока годин, або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років.

Правоохоронці звертаються до жителів тернопільського краю, ніколи ні за яких обставин не вірити людям, які телефонують вам на засоби зв’язку.

По-перше, пам’ятайте, що співробітники банку не мають права зв'язуватися з клієнтом по телефону і уточнювати його особисті дані. Паролі та інша інформація від банку – це секретна інформація.

Якщо у клієнта виникають якісь підозри щодо неправомірних дій, він може повідомити про це на сайті або за телефоном гарячої лінії

Ніколи не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS. Якщо дзвонять і уточнюють ці дані, знайте: це спроба шахрайства.

Суворо дотримуйтеся правил користування карткою, не передавайте ніякої інформації третім особам. Якщо подзвонили і представилися співробітником банку з невідомого номера телефону, не потрібно вступати в дискусію, покладіть слухавку та зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови. Всі дзвінки, які надходять з банку клієнту, зберігаються в історії контактів з клієнтом.

Запам’ятайте елементарні правили фінансової безпеки:

- не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд, а також свою дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати;

- не рекомендується захищати всі свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І головне: ПІН-код необхідно запам'ятати або зберігати окремо від платіжної картки в місці, не доступному для сторонніх осіб – зокрема і родичів;

-   не повідомляйте нікому одноразові паролі, які приходять вам на мобільний телефон;

- у разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на гарячу лінію і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці – карту заблокувати;

Якщо ж ви потерпіли від рук аферистів, не зволікайте, одразутелефонуйте на лінію «102».